هوش مصنوعی ابتکاری نوین در دستگاه های جوجه کشی (فناوری نوین)
نوشته شده توسط : جوجه کشی

هوش مصنوعی ابتکاری نوین در دستگاه های جوجه کشی (فناوری نوین)

استفاده از هوش مصنوعی در دستگاه جوجه کشی

هوش مصنوعی ابتکاری نوین در دستگاه های جوجه کشی

در این مقاله که توسط وب سایت دستگاه جوجه کشی سوپر مینیاتور تهیه شده به برررسی هوش مصنوعی در ماشین های جوجه کشی خواهیم پرداخت انچه که در این مقاله خواهید خواند به شرح زیر است.

اهمیت استفاده از هوش مصنوعی
کنترل اتوماتیک دستگاه با هوش مصنوعی
برندهای معروفی که از جوجه کشی با هوش مصنوعی بهره میبرند.
ستر و هچر هوشمند
ستر و هچر همزمان

اهمیت استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی دستگاه جوجه کشی : جوجه کشی از تخم های نطفه دار پرندگان فرایند بسیار حساسی است که در صورت تغییر جزئی شرایط از شرایط بهینه امکان تلف شدن و از بین رفتن آن ها وجود دارد. با توجه به این‌که بیشتر افراد برای کسب درآمد اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی می‌کنند ، استاندارد نبودن دستگاه جوجه کشی و عدم تنظیم دقیق المان های جوجه کشی یعنی دما و رطوبت می تواند کسب و کار را با زیان های ناشی از تلفات تخم های نطفه دار روبرو کند.

با توجه به این مسئله و به دلیل واردات چند میلیون دلاری دستگاه های جوجه کشی در ایران ، گروه صنعتی اسکندری به عنوان بزرگترین سازنده دستگاه های جوجه کشی در خاورمیانه برای اولین بار در کشور اقدام به طراحی و تولید دستگاه های جوجه کشی مجهز به هوش مصنوعی (Artificial intelligence) نموده است. طراحی و تولید این دستگاه ها فصلی جدید در عرصه پرورش طیور در کشور می باشد. جالب است بدانید که قیمت دستگاه جوجه کشی مجهز به هوش مصنوعی به مراتب به صرفه تر از دستگاه های جوجه کشی معمولی است.

کنترل اتوماتیک دستگاه با هوش مصنوعی

دستگاه های جوجه کشی سوپرمینیاتور ساخت گروه صنعتی اسکندری با بهره گیری از برد JDR900 قابلیت تنظیم المان های دستگاه را با استفاده از هوش مصنوعی دارند. دستگاه ها با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت یادگیری دارند و قادر هستند شرایط مناسب برای جوجه کشی را حتی در صورت باز بودن درب دستگاه نیز تنظیم کنند.

برندهای معروفی که از جوجه کشی با هوش مصنوعی بهره میبرند.

در میان دستگاه های جوجه کشی برندهای معتبر جهان فقط دستگاه های آرکام کره جنوبی و گروه صنعتی اسکندری ایران مجهز به هوش مصنوعی هستند. در این فناوری دستگاه دارای دو سنسور داخلی و خارجی برای بررسی شرایط درون و خارج دستگاه است و المان های مربوط به جوجه کشی را با در نظر گرفتن شرایط درونی و محیطی دستگاه جوجه کشی تنظیم می کند.

بیشتربخوانید:  دمای دستگاه جوجه کشی

ستر و هچر هوشمند

سترهچر همزمان از دیگر قابلیت های اصلی دستگاه های جوجه کشی سوپرمینیاتور  است که با هوش مصنوعی فراهم شده است. جوجه کشی از تخم های نطفه دار پرندگان از دو مرحله ستر و هچر تشکیل می شود که مقدار دما و رطوبت در این دو مرحله اندکی از هم متفاوت است و به همین دلیل دستگاه های جوجه کشی با استفاده از تکنولوژی های متداول قادر به ایجاد شرایط ستر و هچر همزمان در داخل دستگاه جوجه کشی نیستند.

ستر و هچر همزمان

دستگاه های جوجه کشی آرکام کره و سوپرمینیاتور ایران با بهره گیری از هوش مصنوعی قادر هستند که شرایط ستر و هچر را به صورت هم زمان در داخل دستگاه جوجه کشی فراهم کنند. در این دستگاه های جوجه کشی قسمت بالایی به مرحله ستر و قسمت پایینی به مرحله هچر اختصاص پیدا می کند. یکی از مزیتهای اصلی دستگاه های ستر هچر همزمانامکان قرار دادن تخم های تازه تولید شده در داخل دستگاه جوجه کشی در کنار تخم های قدیمی و جلوگیری از کهنه شدن تخم های نطفه دار و در نتیجه افزایش راندمان جوجه کشی است.

 

 

پیشنهادات میکنیم مطالب زیر را در نیز در مورد  جوجه کشی بلدرچین مطالعه نمایید:

 





:: برچسب‌ها: برد هوشمند, دستگاه جوجه کشی هوشمند, ماشین جوجه کشی هوشمند ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: